Často kladené otázky

Co dělat, když nemám možnost telefonovat v klidu?

V tomto případě můžete vyrazit ven, pokud vám to počasí dovolí. Sedněte si někam do parku, kde nebudete rušeni okolím a kolemjdoucími. Můžete si vyrazit na procházku do lesa. Pokud máte auto, můžete telefonovat z něj. Pokud bývá okolo vašeho obvyklého parkovacího místa rušno, můžete zajet někam, kde tolik aut není, nebo kde nebude moc lidí – parkoviště u obchodů, klidná boční ulice. Pokud vám nevyhovuje ani jedna z variant, vždycky můžete napsat krizovým linkám, které nabízejí chatovací služby.

Jaký je rozdíl mezi krizovou linkou a psychoterapeutickou linkou?

Krizová pomoc či intervence pomáhá člověku k odvrácení nebo překonání jeho nepříznivé situace, kterou prožívá jako akutní, ohrožující a zátěžovou, a nedokáže ji zvládnout vlastními silami. Krizové linky jsou v provozu non-stop.

Psychoterapie (léčba slovem) je jednou z pomáhajících profesí, která se uplatňuje v oblasti péče o zdraví. Psychoterapie směřuje k dosažení, obnovení, rozvoji či udržení kvality života klientů tak, aby mohli žít život subjektivně spokojený, a to především v aspektech osobních, zdravotních, sociálních a pracovních. Cílem psychoterapie je dosažení optimálního rozvoje osobnosti a odstranění resp. zmírnění psychického či fyzického utrpení jedince.

Uchovává o mně linka nějaké informace?

Naše linka je anonymní a uchováváme pouze vaše telefonní číslo. Terapeuti vedou krátké záznamy o průběhu terapie (píší si v průběhu telefonátu poznámky). Ty jsou též vedeny pouze pod vaším telefonním číslem a slouží terapeutovi nebo kolegovi ke snadnému navázání na téma předchozí terapeutické práce.

Co dělat, když se nedovolám?

Nezoufejte. Pokud jste volali mimo provozní dobu, jeden z našich terapeutů se vám do 24 hodin ozve zpět formou sms a dohodnete se, kdy uskutečnit hovor. Pokud měli naši terapeuti obsazeno, můžete zkusit zavolat znova třeba za půl hodiny nebo vyčkat, až se vám ozveme sms zprávou zpět. Můžete také vyplnit formulář *zde* a my se vám ozveme.